Neděle, 24 listopadu, 2024
- Komerční sdělení -aktuality

Modal se stává stálicí u spodního prádla

V dobách minulých se místo pohodlného spodního prádla nosily bederní roušky a posléze různé typy spodních kalhot a trenýrek se širokým pasem, ženy to měly ještě složitější. Dnešní spodní prádlo se příjemně nosí, respektuje anatomii lidského těla a umožňuje tak i neomezený pohyb.

Materiál je důležitý

Kromě dobrého střihu hraje u pohodlí svou roli také materiál, protože o nepříjemné kousání a odřenou kůži dnes už nikdo nestojí. O kalhotkách, boxerkách nebo dalších typech prádla bychom ideálně neměli ani vědět, ať už sedíme v kanceláři nebo za sebou máme několik kilometrů z náročné túry. Pohodlí umí zajistit vhodný materiál, ze kterého je prádlo vyrobeno. Klasikou je bavlna, na kterou nedá dopustit mnoho generací. Je příjemná na dotek, praktická, saje pot a dobře se nosí. I další přírodní materiály mohou mít stejné kvality, v posledních letech se ke stálicím na poli materiálů pro výrobu dámského i pánského spodního prádla řadí i modal, který se s bavlnou často kombinuje pro zlepšení jejích vlastností.

Oblíbená novinka

Modal je typ viskózy a je materiálem relativně mladým, byl vyvinut teprve v sedmdesátých letech minulého století. Vyrábí se z celulózy, kterou obsahují buněčné stěny rostlin, především bukové a smrkové dřevo. Získaná vlákna jsou po chemické modifikaci dvakrát pevnější než bavlna a skvěle sají pot. Na dotek se jedná o materiál velmi jemný a lehký, přezdívá se mu často umělé hedvábí. Skvěle se kombinuje s dalšími typy vláken, v kombinaci s bavlnou a elastanem vznikne látka vhodná i pro jemné spodní prádlo, které je odolné, nežmolkuje a drží tvar i po mnoha vypráních. V kombinaci s dalšími materiály se používá nejen pro výrobu spodního prádla, ale také svrchního oblečení, ručníků, županů a ložního prádla.

Modal se hodí také ke směsování se syntetickými vlákny, čímž vznikají zajímavé materiály. Vyznačují se odolností, vyšší pevností a stálobarevností. 

Nejnovější články

- Komerční sdělení -zpravy

Další články autora

- Komerční sdělení -PR článek